Wycieczki rocznicowe 2018

Jesienny Rajd Rocznicowy 17 listopada 2018 r.

Spotykamy się na północnym skraju wioski Wywłoczka (parking przystani kajakowej), gm. Zwierzyniec, współrzędne GPS N 500 37’37.52”,  E 220 56’45,79”.

Dojazd i powrót własnym transportem. Nie ma żadnego wpisowego. Praca przewodników – społecznie.
Przejście piesze szlakiem czarnym (łącznikowym) na wzg. Dąbrowa (jedno ze wzgórz Korony Roztocza) i do Lisich Jam (miejsce obozu partyzanckiego AK). Na trasie wspaniałe widoki wzgórz Roztocza Zachodniego i Środkowego oraz malownicze wąwozy Piekiełka Szczebrzeszyńskiego. Opowiemy o wydarzeniach historycznych związanych z regionem.

Przejście w godz. 9.30 – 13.30, długość trasy ok. 9,5 km, różnica wysokości 124 m w górę.
Powrót wąwozami do parkingu. Prowadzą zamojscy przewodnicy PTTK i przodownicy turystyki pieszej.

Członkowie PTTK z opłaconą składką członkowską za 2018 r. posiadają ubezpieczenie, pozostali dokonują ubezpieczenia we własnym zakresie. Udział w wycieczce na własną odpowiedzialność. Osoby, które chcą odłączyć się od grupy musza powiadomić prowadzących.

Prosimy, aby zabrać odpowiedni ubiór – stosowny do warunków atmosferycznych (szczególnie obuwie, bo pod nogami będzie less).

Serdecznie zapraszamy miłośników Roztocza

Wspomnienia rajdowe
Rajd zakończony. Wędrowało nas 16 osób. Najmłodszy uczestnik Filip ma 3 latka, najstarszy ma 73 lata. Przeszyliśmy 9,5 km. Im bardziej szliśmy w górę, tym bardziej rozmrożone było błotko.
Różnica wysokości 124 m. Jak wędrowaliśmy widać na zdjęciach. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za udział, były legendy, opowieści z dawnych lat i wspaniała atmosfera dzięki cudownej późnojesiennej pogodzie…
Organizator Klub Turystyczno-Krajoznawczy im Michała Pieszki
Oddział PTTK w Zamościu

Przy pięknej nieco wietrznej pogodzie wędrowaliśmy w okolicach wioski Róży, gm. Susiec. O godz. 9.30 spotkaliśmy sie przy pomniku ofiar wojny w  przy jeziorku, poszliśmy szlakiem niebieskim centralnym do miejsca, gdzie była gajówka, która została spalona podczas powstania zamojskiego 2 lutego 1943. Kiedyś stał tam pomnik wykonany przez Adama Grochowicza z Siedlisk. Zapaliśmy znicz i chwilą ciszy uczciliśmy poległych partyzantów BCh. Później wędrowaliśmy do drugiej części Róży i polną ścieżką przez Lisią Górę wróciliśmy do miejsca startu. Później odwiedziliśmy mogiłę 19 letniego ułana, który poległ po Łuszczaczem we wrześniu 1939 r. i spoczywa w lesie. Miejsce to zostało upamiętnione dzięki leśnikom z Nadleśnictwa Józefów.

W powrotnej drodze zobaczyliśmy piękną ludową figurę MB Krasnobrodzkiej.

Później zobaczyliśmy miejsce katastrofy samolotu pasażerskiego, który leciał ze Lwowa do Warszawy.

Była to katastrofa 10-miejscowego samolotu pasażerskiego, która wydarzyła się 28 grudnia 1936 roku około godziny 10.45, w pobliżu wsi Łuszczacz w powiecie tomaszowskim. Samolot należał do partii czterech egzemplarzy zakupionych przez LOT na początku 1936 roku.

W Rajdzie wzięło udział 7 osób w tym 6 przewodników PTTK,  przeszliśmy 8,4 km.